بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سوره مبارکه عصر قسمت آخر: تَوَاصَوا بِالصَّبرِ

تَوَاصَوا بِالصَّبرِ یعنی توصیه کردن به صبر. در رکن های قبلی آیه سوم سوره عصر قرآن سه رکن را برای نجات ما از خسران معرفی می کند که عبارتند از(ایمان، اعمال صالح، توصیه به حق) اما در قسمت آخر آیه رکن دیگری را نیز معرفی می کند که اگر هم حتی رکن های قبلی را انجام دهیم ولی این رکن را انجام ندهیم از خسر در امان نخواهیم بود.

در بعضی از موارد که ما اعمال صالح و حق خود را انجام می دهیم دچار خستگی و ضعف می شویم که در اینجا باید همدیگر را به صبر توصیه کنیم و به هم یاد آوری کنیم که اگر صبر کنید به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

در کل سوره می فرماید اگر باور های ما با حق مطابقت داشته باشد و اعمال صالح را بر پایه حق انجام دهیم و بر آن صبر و پایداری داشته باشیم از خسر در امان خواهیم ماند و زمانی که همه افراد اینگونه باشند آن موقع است که ایمان انسان ها درست و عمل افراد بر حق است و در آن زمان است که عصری که از عصاره تمام امامان و پیامبران است ظهور خواهد کرد.

برای اینکه بتوانیم تمام اعمالی که خدا در این سوره برای ما گذاشته را انجام دهیم و از خسر در امان باشیم و چهره مولایمان امام زمان (عج) راببینیم سه صلوات بفرستید.

اللهم عجل لولیک الفرج